Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A legrosszabb időkben élünk

Mindig idők legrosszabb társadalmi rendjében élünk. Pár évvel ezelőtt magam is azt hittem, ez a lehető legjobb társadalmi berendezkedés, ezért ez számomra személyesen is keserű felismerés.

Az ősközösségben kombinálódott a magántulajdon és a közösségi tulajdon. Alapvetően a társadalom egyenlő emberekből állt, a vezetés konszenzusos alapú volt, melynek legitimítása a szakrális szférából eredt.

Az ősközösség felbomlása az államszervezet kialakulásának ideje. Sokféle irányba ment a folyamat. A nomád népeknél a katonai demokráciák domináltak, a letelepedett népeknél növekedett az egyenlőtlenség. De ez utóbbiaknál is mindig megmaradt a közösség tudata. Ennek talán legjellemzőbb példája az egyiptomi királyság, ahol a szakrális és világi teljhatalmat birtokló fáraó intézménye egyszerre létezett a kiterjedt szociális állammal és a rabszolgaság szinte teljes hiányával.

A középkor sokféleképpen alakult. A feudalizmusnak nevezett rend gyakorlatilag csak Nyugat-Európában létezett teljes mértékben, már Magyarországon is ennek egy specifikus változata volt. Még keletebbre, pl. Oroszországban a feudális típusú rend sosem törte meg a közösségi alapú rendet. Az iszlám világban pedig a katonai demokrácia hagyományai tovább éltek a középkorban is. Érdekes az Új Világ helyzete is: az Azték Birodalom rendszere mintha egyfajta keverék lett volna a nyugat-európai és az iszlám modell között – szakrális uralkodó, kiterjedt magántulajdon, nagy vagyonok, a vezető réteg kiszolgáltatottsága a központi hatalomnak -, ezzel szemben a kontinens másik nagy állama, az Inka Birodalom az ókori Egyiptomra emlékeztetett, azaz az állam fokozott szerepe a gazdasági életben, a magántulajdon korlátozott jellege.

Növekedett szinte mindenhol a társadalom tagjai közti függőség, a közösség azonban minden saját elemét szükségesnek tartotta, ebből fakadóan megmarad a közösségi tudat.

A katasztrófa a liberalizmus győzelmével kezdődött. Az egyén szuverén jogaira támaszkodás a gyakorlatban azt jelentette: immár az elitnek nincs semmilyen felelőssége az alsóbb rétegek felett. Hiszen mindenki egyenjogú, szabad ember, mindenki csinál, amit akar. A társadalom lassan atomizálódott, kezdetben a vallás megmaradt még összekötő elemként, majd a szekularizáció előrehaladtával immár ez a kapocs is megszűnt. A nemzeti kereten kivül nem maradt semmilyen közösségi tudat, a liberalizmus direkt rá is épített erre a teljesen természetellenes nacionalista elvek kötelezővé tételével.

A mai modern liberalizmus rosszabbított a helyzeten, egyesek ezt egyenesen posztliberális államnak is nevezik, arra hivatakozva, hogy sok minden megváltozott a klasszikus liberalizmushoz képest. Én nem szeretem ezt az elkülönítést, szerintem az alapok megmaradtak. De mindegy hogyan nevezzük, a tartalom a lényeg! A klasszikus liberális társadalom legalább nem tagadta az elnyomott rétegeket kultúráját, abba nem próbált durván beavatkozni a nemzeti keretek erőltetését leszámítva. Pl. nem akarta az amerikai elit tiltani a néger rabszolgák saját kultúráját, azt elfogadta, sőt integrálni igyekezett az.

A liberalizmus mai, végső stádiumában már ez se igaz. A rendszerurak – a globálkulákok és médiáik – ma már nem tűrnek aitonóm szférákat, igyekeznek minden liberális kényszerzubbonyba parancsolni. Az elnyomottaknak – nevezzük őket posztproletároknak – ma már az is tilos, ami 200 éve engedélyezett volt az amerikai néger rabszolgáknak.

Egyetlen út: megteremteni az autonómia kis köreit.

0 Tovább

A társadalom drogozása

A liberális hatalom a lakosság szellemi fertőzése mellett fizikailag is igyekszik a társadalmat megbetegíteni.

Ennek egyik eszköze napjainkban a marihuana legalizálásának követelése.

A drogkereskedelem napjaink fontos problémája, s a harc ellene kilátástalan sajnos. Túl hatalmas érdekek állnak mögötte.

De személyesen megtehetjük azt, ami tőlünk telhető. Határozottan nemet kell mondani mindenre, ami a drogkultúrával bármilyen kapcsolatban áll.

S ha van merszünk, felléphetünk keményebben is, persze ez kockázatos, azaz óvatosság szükséges ilyen esetben, Mindenesetre ha pl. marihuana terjesztőt látsz bárhol, erkölcsileg teljesen megengedhető az illető fizikai likvidálása. Hamis kegyelet ezt a humanizmus nevében nem megtenni.

Egyesek most azt mondhatják, hülyeséget beszélek, mivel sok emberi kultúrában bevett szokás ősidők óta  hallicugén szerek alkalmazása. Igenám, de ezt csak kiválasztott emberek csinálták (lásd sámánok), nem a társadalom minden egyes tagja.

0 Tovább

Ökörködés

Nagyjából 3 hete magam is ellátogattam a tavalyi év egyik nagy ballib hisztériájának a helyszínére. A Városligetbe.

A környéket kiválóan ismerem. Gyerekként nem messze laktam innen, s az iskolám - bár az V. kerületben volt - is gyakran errefelé vitt ki minket délutáni sétára. Később a kutyáimat is szinte minden nap errefelé sétáltattam. Azaz a környék nagyon is ismerős számomra.

Aki ismeri a körülményeket, tudja, a Városliget felújításának terve abszolút helyes és értelmes. A liget romos részei régóta szégyenfoltok, melyek helyére olyasmi kell, ami méltó egy közparkhoz. Számtalan egyébként liberális személy is elismerte ezt. Sőt, sőt ballib megmondóember a bölcs hallgatást választotta ezúttal. Mégis, a keménymag, a sorosista hunvejbinek kimentek, tüntetni 50 fővel, a racionalitás ellen.

Jelenleg a keménymag legbelső magja, mint a kapituláció után a dzsungelben tovább küzdő japán katona még mindig kint van. Én kettő darab sátrat fedeztem fel, ahol 5 azaz öt darab drogos kinézetű lumpen botladozott.

politika

politika

Nem mertem őket közelről fényképezni, ki tudja, ezek  a vademberek mikor támadnak a járókelőkre. Bár volt a környéken 5 azaz öt darab rendőrautó, jobb vigyázni. Ez is röhej persze: minek 5 rendőrautóval vigyázni két darab sátorra, benne öt drogossal?

0 Tovább

Évvégi ballib hagyomány

Minden év végén immár ballib hagyománnyá vált a valóságban nem létező magyarországi "éhezés" feletti álszent szörnyülködés.

Ezen eseménysorozat fontos eleme az állami költségvetésből dúsan finanszírozott, emellett rabszolgamunkából élő krisnás szekta hagyományos PR-akciója.

politika

Most is megrendezésre került a vidám krisnás sorállás nevű hagyománytisztelő valami.

Pedig a szegénység évről évre pont ugyanolyan mértékű, mint most. S a krisnások PR-akciója szánalmas, gyomorforgató. Az igazi segíteni akaró ember nem úgy segít, hogy közben a mellét veri agyonreklámozva saját magát.

Manapság kevés jó vallása maradt a fanatikus ballibeknek. Ott van még Iványi metodista felekezete és a krisnások, mára mindenki más "rosszá" vált. Azaz bocsánatot, a katolikusok részben jók: magyar részük "rossz", míg az eretnek vatikáni celeb Francisco Wurst "jó".

0 Tovább

A populizmus nagy problémája

A sikeresen erősödő populista mozgalom egyik fő akadálya a megosztottság.

A mára értelmetlené vált baloldal-jobboldal elhatárolódás az oka ennek. A legtöbb populista rabja maradt ennek a mesterséges elválasztásnak.

A valóságban a baloldali populizmus és a jobboldali populizmus között sokkal több a közös, mint a különböző. Mégis, azt veszem észre számtalan országban, hogy a két tábor között erősek az előítéletek.

politika

A baloldali populisták a jobbos populistákat valamiféle fasisztagyanús alakoknak vélik, akik a valóságban liberális programot képviselnek, antiliberális álarcban. Egyes baloldali populisták képesek még a liberálisokkal is szövetkezni ezen kitalált "szélsőjobb" veszély ellen.

Nem jobb azonban a helyzet a jobboldali populistákkal. Ők a balos populistákat új mezbe bújt komcsiknak vélik, akik számos téren liberális értékekért harcoknak, csak ezt harcos álbalos jelszavakkal leplezik.

A liberális propaganda alá is játszik ezeknek az érzéseknek. A "populista veszély" a liberális médiák legújabb kedvenc rémmeséje.

Magyarországot a kérdés kevésbé érinti, Magyarországon a baloldali populizmus harmatgyenge, csak az LMP képviseli bátortalanul és részben ezt az eszmeiséget. De csak idő kérdése, hogy ez megváltozzon.

0 Tovább

bircahang

blogavatar

magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média